پایان نامه ارشد الهیات- فقه و فلسفه : تفسیر هایدگر از تلقی افلاطون درباره حقیقت


دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 تفسیر هایدگر از تلقی افلاطون درباره حقیقت

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

تفسیر مرحله چهارم

در این مرحله چه اتفاقی می افتد این دیگر خبری از صعود نیست بلکه بازگشت است، بازگشت به جایی که زندانی از قبل در آن به سر برده است.  مرحله چهارم چیز جدیدی را اثبات نمی کند.  ما به سادگی می توانیم سرنخ های مراحل پیشین را دنبال کنیم.  ما نخست از آلثیا و امور مرتبط با آن، نور، آزادی، موجودات وایده سوال می کنیم.  هیچ کدام از این ها در این مرحله ظاهر نمی گردد در این مرحله سخنی از آلتس وآلثیا به میان نمی آید.  ذات حقیقت، آلثیا در انتهای مرحله سوم روشن گردید.  اگر ما این مساله را به صورت جدی دنبال کنیم در این تردید خواهیم کرد که آیا مرحله چهارم قسمتی از تمثیل غار است یا نه. باید از این مساله اطمینان داشت که این مرحله پایانی تمثیل غار است اما شرط ذاتی طی این مراحل را فاقد است.  کل این تمثیل یک اتفاق است این اتفاق به مرگ زندانی آزاد شده منتهی می شود.  اگر ما بخواهیم نتایج ملموسی از این مراحل بگیریم.  باید به آنچه که در مرحله قبل درباره بشر فراموش کردیم، بپردازیم. در این جا ما به چیز خاصی می پردازیم وآن چیز رخداد آشکارگی است.  ما خواهیم پرسید که چه اتفاقی رخ می دهد. اگر ما با دقت توجه کنیم به آنچه که در نهایت در این مثال ارائه می شود مظنون می گردیم.  اما انتهای این اتفاق با مرگ رخ می دهد. در مورد این مطلب هیچ چیزی گفته نشده است. اگر سرنوشت مرگ چیزی نامهم در این  اتفاق انسانی نباشد پس ما نهایتا چیزی بیش از امر بی ضرری که شاعرانه به تصویر کشیده شده است ببینیم. ما باید تلاش کنیم که ویژگی های ذاتی مراحل قبل را بیرون بکشیم.  تمثیل غار با کشته شدن زندانی آزاد شده پایان می یابد  (هایدگر:2002: 59). این تمثیل با چشم انداز سرنوشت ساز مرگ زندانی پایان می یابد، فردی که از جامعه طرد می شود.  در این جا مسئله مرگ به طور خاص مد نظر نیست بلکه مرگ کسی است که در پی آزادی زندانیان دیگر است. از مرحله سوم دانستیم که بازگشت به غار وآزادسازی زندانیان با مشقت همراه است.  هایدگر مطلب را این طور تفسیر می کند که شخص آزاد کننده باید شخصی زحمتکش باشد.  شخص آزاد کننده شخصی است که به سوی نور آزاد شده است وپایه مطمئنی در دازاین تاریخی بشری دارد. پس تنها او این توان برای تحمل دشواری را دارد وباید توانش را در آزادسازی زندانیان به کار ببرد.  تحمل این دشواری تنها هوسی کور نیست بلکه هدف از آن کشاندن زندانیان به سوی نوری است که قبلا چشمان او را پر از نور ساخته بود ونابینا کرده بود.  این دشواری امری بی ارزش نیست بلکه بالاترین درجه مشقت است.  مشقتی که روح  زندانی قبلا خود را به آن ملزم ساخته بود. آزادگر تنها به غار صعود می کند.  ایده ها را می بیند در نور می ایستد.

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه تفسیر هایدگر از تلقی افلاطون درباره حقیقت

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf):

پایان نامه تفسیر هایدگر از تلقی افلاطون درباره حقیقت

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

متن کامل در سایت امید فایل 

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

تفسیر هایدگر از تلقی افلاطون درباره حقیقت